داشتن یک ژنراتور برای محل سکونت یا محل کار راهی مطمئن برای داشتن پشتیبانی در هنگام قطعی برق و اتفاقات پیش بینی نشده است، به همین منظور می بایست استفاده صحیح و بهینه را هم در نظر گرفت .

در این مقاله می خواهیم یکی از مهم ترین لوازم جانبی دیزل ژنراتور را به شما معرفی کنیم:

یکی از مهمترین لوازم جانبی برای یک ژنراتور سوئیچ انتقال (ATS)است که باعث ایمنی بیشتر در استفاده از دیزل ژنراتور می باشد پس در هنگام خرید دیزل ژنراتور این مورد را حتما در نظر داشته باشید.

سوئیچ انتقال  چه می کند؟

به عبارت ساده ، سوئیچ انتقال یک سوئیچ دائمی است که به جعبه برق متصل می شود و بار برق را بین دو منبع تغییر می دهد.

مثلا در مواردی که دیزل ژنراتور پشتیبان به صورت دائمی برق را از منبع اصلی می گیرد می تواند این جریان را با حداقل تاخیر و به صورت یکپارچه جا به جا کند.

و در تمام خانه های مسکونی و کارگاه هایی که ژنراتور به صورت اضطراری کار می کند این سوئیچ انتقال که در پنل مدار قرار می گیرد هنگامی که دیزل ژنراتور روشن می شود سوئیچ انتقال بار را از قدرت شبکه به دیزل ژنراتور تغییر می دهد.

چه دیزل ژنراتورهایی به  تابلو امرجنسینیاز دارند؟

دیزل ژنراتورهای آماده به کار برای خانه ها و مشاغل تقریباً همیشه به تابلو امرجنسی نیاز دارند. از آنجایی که همیشه انتظار قطعی برق وجود دارد ، داشتن تجهیزات اضافی برای نگه داشتن جریان برق بدون خرابی بسیار مهم است.

با این حال ژنراتورهای قابل حمل نیاز به تابلو امرجنسی ندارند اما بزرگترین فایده داشتن سوئیچ انتقال در یک مکان مسکونی این است که شما می توانید از طریق یک پنل مدار توانایی تغذیه وسایل را بدست آورید.

مثلا برای به کار انداختن لوازم سخت افزاری مانند تهویه مطبوع، بخاری آب گرم کن، ماشین ظرفشویی یا پنکه سقفی می شود از مزایای داشتن سوئیچ انتقال بهره برد.

آیا سوئیچ انتقال لازم است؟

اگر دیزل ژنراتور بالای 5000 وات باشد ، به دلایل ایمنی و سهولت استفاده ، همیشه به سوئیچ انتقال نیاز خواهید داشت. مهم است بخاطر بسپارید که سطح قدرت تولید شده نیاز به استفاده از یک تنظیم کننده برای کمک به جلوگیری از وقوع موجبات برگشت و تغذیه مجدد شبکه دارد.

در صورت خراب شدن شبکه تابلوی  امرجنسی راه دور می تواند ژنراتور را به طور عادی از راه دور روشن کند و دیزل ژنراتور را به کار اندازد.

 

خطرات زیادی برای استفاده نکردن از ATS وجود دارد در بعضی موارد بدون سوئیچ انتقال می توان امنیت خانواده شما یا حتی کارگران شاغل در شرکت برق را به خطر اندازد.

قسمت اصلی که در آن مشکل ایجاد می شود ، منبع تغذیه شبکه است. این بدان معناست که وقتی از ژنراتور استفاده می کنید بدون سوئیچ انتقال مناسب و همان هنگام منبع تغذیه اصلی روشن می شود ، دو جریان در خانه شما تغذیه می کنند. این افزایش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پنل شود که ممکن است کارگران خدمات را در معرض خطر قرار دهد. همچنین می تواند باعث ایجاد حریق در خانه یا محل کار شما شود که به همین دلیل داشتن سوئیچ انتقال بسیار مهم است حتما با یک تعمیرکار دیزل ژنراتور مشورت نمایید و حتما سرویس کار دیزل ژنراتور بصورت مداوم بازیدید داشته باشد. 

انواع کلیدهای انتقال

دو سوئیچ انتقال به صورت خودکار و دستی وجود دارد. همانطور که مشخص است سوئیچ انتقال اتوماتیک در صورت لزوم برق را به صورت یکپارچه از منبع اصلی به منبع پشتیبان هدایت می کند و قدرت را ازدیزل ژنراتور فرا می خواند.

مزایا و معایب سوئیچ انتقال اتوماتیک و دستی

تابلو های ATS دستی به یک فرد نیاز دارند تا یک اهرم کوچک را بچرخاند و آنها را روشن کند. ژنراتورهای قابل حمل به طور معمول به یک سوئیچ دستی احتیاج دارند زیرا همیشه وصل نمی شوند ولی برای ژنراتور آماده به کار نصب شده یک تابلوی اتوماتیک معمولاً راحت ترین گزینه است.

به عنوان مثال در یک شرایط بحرانی یا در برف و کولاک یک تابلوی ATS اتوماتیک می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

برای اکثر مشاغل داشتن تابلوی ATSبرای برق پشتیبان در هنگام قطع برق مطلوب است اما برای بعضی از صنایع بسیار بسیار مهم است.

هزینه سوئیچ انتقال چقدر است؟

قیمت سوئیچ انتقال بسته به نوع سوئیچ و اندازه ژنراتور متفاوت است. واضح است که سوئیچ های دستی نسبت به سوئیچ های اتوماتیک ارزان قیمت تر هستند.

مثلا سوئیچ انتقال دستی در حدود 300 تا 500 دلار هزینه خواهد داشت درصورتیکه سوئیچ انتقال اتوماتیک برای یک ژنراتور خانگی احتمالاً در حدود 400 تا 800 دلار قیمت گذاری می شود.

همینطور قابل پیش بینی است که سوئیچ های اتوماتیک برای ژنراتورهای تجاری و صنعتی قیمت های بالاتری خواهد داشت.

و همچنین اگر یک ژنراتور قابل حمل دارید ، احتمالاً باید سوئیچ انتقال را جداگانه خریداری کنید.

به طور کلی ژنراتورهای آماده به کار نصب شده معمولاً با سوئیچ های انتقال دستی خود همراه هستند که در هزینه آنها درج شده است و در این مرحله اگر بخواهید سوئیچ انتقال دستی خود را به اتوماتیک ارتقا دهید هزینه اضافی را با توجه به متریال درخواستی پرداخت خواهید کرد.

نصب سوئیچ انتقال

برای نصب مطمئن تابلو ATS اتوماتیک خود بهتر است از متخصصین تعمیرکار دیزل ژنراتور  بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد زیرا سوئیچ باید روی جعبه پنل برقی شما نصب شود و اگر شما تا کنون این کار را انجام نداده اید و سر رشته ای از این کار ندارید ممکن است منجر به خطا شده و موجب خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی شود.

برای تامین نیاز شما به تمامی محصولات برقی شامل انواع زنراتور ها همچنین تابلو های ATS و سایر ملزومات دیزل ژنراتور می میتوانیم در اسرع وقت و با افراد متخصص شما را همراهی کرده و به شما کمک کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین و به صرفه ترین انتخاب را داشته باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو های برق صنعتی با ما تماس بگیرید ما تولید کننده تابلو های برق صنعتی و تولیدی تابلو برق بوستر پمپ و انواع دیگر تابلو برق پمپ آبرسانی هستیم  .