همانطور که از نام آن پیداست، این قطعه ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند. مکانیزم در زیر در مورد هر جزء که در فرآیند چرخه ای تنظیم ولتاژ نقش دارد، توضیح داده شده است.

(1) تنظیم کننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC - تنظیم کننده ولتاژ بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور را می گیرد و آن را به جریان DC تبدیل می کند. سپس تنظیم کننده ولتاژ این جریان DC را به مجموعه ای از سیم پیچ های ثانویه در استاتور که به عنوان سیم پیچ های تحریک کننده شناخته می شوند، تغذیه می کند.

 

(2) سیم‌پیچ‌های محرک: تبدیل جریان DC به جریان متناوب - سیم‌پیچ‌های تحریک‌کننده اکنون مشابه سیم‌پیچ‌های استاتور اولیه عمل می‌کنند و جریان AC کوچکی تولید می‌کنند. سیم پیچ های تحریک کننده به واحدهایی به نام یکسو کننده های دوار متصل می شوند.

 

(3) یکسو کننده های دوار: تبدیل جریان AC به جریان DC - این یکسو کننده ها جریان AC تولید شده توسط سیم پیچ های تحریک کننده را تصحیح می کنند و آن را به جریان DC تبدیل می کنند. این جریان DC به روتور / آرمیچر تغذیه می شود تا علاوه بر میدان مغناطیسی چرخشی روتور / آرمیچر یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد کند.

 

تعمیرات تخصصی برقی و مکانیکی انواع مدلهای دیزل ژنراتور ولوو، کاترپیلار، کمنز،لوول، میتسوبیشی، ام تی یو، زیمنس mwm ولوو پرکینز  و...

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور تخصص ماست

 تامین قطعات برقی و مکانیکی  و لوازم دیزل ژنراتورها با خدمات پس از فروش از زمینه های فعالیت ماسا

برق صنعتی-اتوماسیون برق-تابلو برق سازی حرفه ایی را ازما بخواهید 

(4) روتور / آرمیچر: تبدیل جریان DC به ولتاژ AC - روتور / آرمیچر اکنون ولتاژ AC بزرگتری را در سیم پیچ های استاتور القا می کند که اکنون ژنراتور به عنوان ولتاژ AC خروجی بزرگتر تولید می کند.

این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که ژنراتور شروع به تولید ولتاژ خروجی معادل ظرفیت کامل خود کند. با افزایش خروجی ژنراتور، تنظیم کننده ولتاژ جریان DC کمتری تولید می کند. هنگامی که ژنراتور به ظرفیت کامل عملیاتی رسید، تنظیم کننده ولتاژ به حالت تعادل می رسد و جریان DC کافی برای حفظ خروجی ژنراتور در سطح عملیاتی کامل تولید می کند.

هنگامی که باری را به یک ژنراتور اضافه می کنید، ولتاژ خروجی آن کمی کاهش می یابد. این باعث می شود که تنظیم کننده ولتاژ وارد عمل شود و چرخه فوق شروع می شود. این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که خروجی ژنراتور به ظرفیت کامل اصلی خود برسد 

برای خرید دیزل ژنراتور ، تعمیر دیزل ژنراتور ، . نگهداری یا تعمیرکار دیزل ژنراتور و سرویس کار دیزل ژنراتور با  در تماس باشید