پیش از انتخاب پمپ لجن‌ کش باید با انواع آن آشنا شوید که هر یک مناسب شرایطی خاص می‌باشد.

  • پمپ برای نصب در شرایط خشک با پروانه تک پره
  • پمپ‌های موتور زیرآب یا مغروق (نصب عمودی) با پروانه تک پره
  • پمپ‌های اتصال نزدیک (سیستم‌های بسته آماده اتصال)
  • پمپ‌های جریان گشتاور با پروانه جریان آزاد
     

همان‌طور که می‌بینید برای تشخیص نوع پمپ لجن‌ کش موردنیاز خود احتیاج به کمی دقت و نظریه تخصصی دارید و بهتر است پیش از انتخاب با شخصی آشنا با ساختار پمپ لجن‌کش مشورت کنید. بااین‌حال در ادامه راهنمای انتخاب پمپ لجن‌ کش مناسب برای شما تهیه‌شده تا قدری اطلاعات برای شما فراهم شود.

برای تعمیر پمپ لجن‌ کش ، قیمت پمپ لجن‌ کش ، خرید پمپ لجن‌ کش با ما تماس بگیرید 

پمپ لجن‌ کش نصب خشک

همان‌طور که از اسم این پمپ معلوم هست، مناسب شرایط خشک هست و این بدین معنی است که پمپ لجن‌ کش در بالای مایعات قرار می‌گیرد و قسمتی از آن (اکثراً لوله منتقل‌کننده) در مایه قرار می‌گیرد و مراحل مکش را انجام می‌دهد و به داخل پمپ منتقل می‌کند و سپس از بخش خروجی آن لجن خارج می‌شود. قابل‌توجه است که بدنه این پمپ لجن‌کش ضد آب نیست و نباید در تماس مستقیم سیالات قرار بگیرد و این پمپ بیشتر مناسب برای استفاده در فضاهای بزرگ همراه با مایعات زیاد می‌باشد. فضایی همانند یک فاضلاب.

 

پمپ‌ لجن‌ کش موتور مغروق

پمپ‌های موتور مغروق پمپ‌هایی هستند که توسط یک موتور ناهماهنگ رانده می‌شوند. اجزای هیدرولیکی آن‌ها (پوشش پمپ، پروانه، عنصر پخش‌کننده) و موتور آن‌ها توسط مایع مورداستفاده احاطه می‌شوند که موجب خنک شدن موتور می‌شود.

پمپ‌های لجن‌ کش موتور مغروق با قرار گرفتن در مایعات در امتداد موتور نصب می‌شود. موتورپمپ با استفاده از یک گیره پلاستیکی به بدنه کامل متصل شده و این اجازه را به پمپ می‌دهد که کاملاً پر از آب شود که موجب می‌شود آب در حال عبور از موتور به خنک کردن آن کمک کند و نیازی به مواد خنک‌کننده دیگری نباشد.

پمپ‌های موتور مغروق برای کار در هر عمق نصب مناسب هستند.

برای تعمیر پمپ ، سرویس پمپ ، قیمت پمپ  ، خرید پمپ و مرکز تعمیر پمپ آب با ما تماس بگیرید 

پمپ لجن‌ کش اتصال نزدیک

پمپ‌های اتصال نزدیک با یک موتور و محور (شفت) مشترک که جهت آن‌ها به یک سمت می‌باشد، مشخص می‌شوند. محفظه پمپ به‌جای نصب در پایه پمپ، به فلنج بدنه پیچ می‌شود. این امکان نصب مستقیم را فراهم می‌کند زیرا نیازی به تراز شدن شفت و قطعات داخلی نیست.

این پمپ بیشتر مناسب کارهای سبک‌تر و فضاهای کوچک هست که فشار زیادی به آن وارد نشود.

 

پمپ لجن‌ کش جریان گشتاور

پمپ جریان گشتاور که به آن پمپ جریان گرداب نیز گفته می‌شود. توان هیدرولیکی آن، مستقیماً به مایعات، توسط دیسک چرخان قرار داده‌شده در آن‌که دارای دنده است، منتقل می‌شود.

این پمپ بیشتر مناسب لجن‌کشی آب فاضلاب هست زیرا که موتور در تماس مستقیم آب قرار نمی‌گیرد و خطر انفجار و یا اشتعال گازهای موجود را کاهش می‌دهد.