موتور برق از اجزاء بسیار متعددی تشکیل شده است. در حالت کلی اجزاء اصلی یک موتور برق ساده که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند عبارتند از:

  • موتور احتراقی

یکی از اجزاء اصلی موتور برق، که مهمترین وظیفه را بر عهده دارد موتور احتراقی آن می باشد و قسمت تامین کننده نیروی محرکه است. موتور انرژی مکانیکی را برای تبدیل آن به انرژی الکتریکی یا برق تامین می کند.

  • مولد برق ژنراتور

الترناتور یا ژنراتور وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی دریافتی از موتور به انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. در موتوربرق ها معمولا از نوع دو پل یا 3000 دور استفاده می شود.

  • سیستم تنظیم کننده ولتاژ یا AVR

این سیستم وظیفه بالانس مقدار جریان ولتاژی که از سیستم خارج می شود و همچنین عمل قطع جریان در صورت ایجاد نوسانات را در صورت نیاز بر عهده دارد.

  • مخزن سوخت

در این بخش از سیستم سوخت رسانی بسته به نوع موتور برق تفاوت هایی وجود دارد:

  • در حالت کلی منبع ذخیره موتور برق گازوئیلی کوچکتر از موتور برق بنزینی است و در موتور برق گازی مخزن سوخت وجود ندارد.
  • حجم مخزن در مدل های گازوئیلی و بنزینی باید به اندازه ای باشد که بتواند حداقل به میزان 10 ساعت کارکرد دستگاه با 50 درصد توان نامی سوخت ذخیره کرده و ظرفیت روشن نگه داشتن دستگاه را داشته باشد.

 امکان تعمیر موتور برق را داریم و حرفه ای ترین تیم تعمیرکار موتور برق را داریم ، بازار موتور برق سعدی و بازار موتور برق شادآباد و چراغ برق  سه بازار موتور برق در تهران هستند که ما در آنها فعال هستیم 

  • روغن

به دلیل کارکرد مداوم اجزاء موتوربرق و تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و ساییدگی هایی که رخ می دهد، جهت به حداقل رساندن سایش و در نتیجه آسیب در موتور و سایر اجزا از سیستم روغن کاری استفاده می گردد.

انواع روغن مورد استفاده توسط کمپانی سازنده در کاتالوگ دستگاه پیشنهاد شده ولی به صورت معمول در مدل های بنزینی و گازی روغن 10W40 یا 20W50 پیشنهاد می گردد. در مورد موتور برق های دیزلی از روغن موتور سوپر توربو بهران 15W40 استفاده گردد.