شاید هم این دستگاه‌ها در شرایطی قرار بگیرند که نیاز باشد از حداکثر توان خود و یا گاهی اوقات حتی بیشتر، کار کنند تا بتوانند کارکرد موردنیازشان را انجام دهند! اینجاست که تابلو‌های برق  به کمک شما می‌آیند.

نحوه عملکرد تابلو برق بوستر پمپ به‌طورکلی به این شکل است که میزان برق ورودی به آن‌ها را کنترل می‌کند و تنظیمات مختلفی را برای شما مهیا می‌سازد تا بتوانید با توجه به شرایط آن‌ها را تغییر دهید تا از انرژی ورودی، حداکثر استفاده را ببرید.

امروزه در هر ساختمانی، تابلو برقی برای کنترل برق واحدها و کل ساختمان یافت می‌شود، اما استفاده این تابلوها تنها به برق ساختمان محدود نمی‌شود و می‌توان از آن‌ها برای کنترل جریان برق ورودی خیلی از دستگاه‌ها همانند پمپ‌ها و الکتروموتورها استفاده نمود.

تابلوی توزیع (که به آن پنل برق و یا تابلوی برق نیز می‌گویند) در گروه سیستم تامین برق است که یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای فرعی تقسیم می‌کند، درحالی‌که برای هر مدار در یک محفظه مشترک، فیوز محافظ یا قطع کننده مدار وجود دارد. امروزه به‌طورمعمول، یک سوئیچ اصلی، یک یا چند دستگاه جریان باقیمانده (RCD) یا قطع کننده جریان باقیمانده با حفاظت از جریان بیش‌ازحد (RCBO) نیز وجود دارد.

به بیانی ساده‌تر نحوه عملکرد تابلو برق پمپ به این شکل است که جریان برق کنترل می‌کند و به‌جای اینکه میزان زیادی از انرژی را به یک بخش وارد کند، آن را در میان قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کند و برای هر یک از این قسمت‌ها تنظیمات و محافظت‌های جدا گونه‌ای قرار می‌دهد تا کنترل بر روی آن‌ها افزایش یابد و همچنین امنیت آن‌ها نیز بالاتر رود.