برای این که بتوان یک تابلو برق اصولی را طراحی کرد، باید دستورالعمل های انحصاری آن را در اولویت قرار داد. نخستین دستورالعمل، به ایمنی تابلو ها مربوط است.

از این جهت هر تابلو برق باید یک کلید اصلی داشته باشد تا بتوان به وسیله آن جریان الکتریکی را قطع یا وصل کرد. میزان جریان نامی در کلید اصلی و کل تابلو برابر است. در این دستورالعمل عنوان شده که تابلو برق های انشعابی، باید از کلید اصلی اتوماتیک استفاده کنند.

تابلو برق های صنعتی باید استحکام بالایی داشته باشند و تلفات الکتریکی درون شبکه را کاهش دهند. سهولت در بهره برداری، حمل و نقل، بهبود شاخص ها و پارامتر های شبکه و ... از اصول مهم طراحی تابلو برق های صنعتی هستند. توجه داشته باشید که زیبایی تابلو برق ها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به گونه ای طراحی شوند که سوء استفاده از تجهیزات اندازه گیری، تا حد چشمگیری کاهش یابد.

 طراحی تابلو برق های صنعتی از جمله تابلو برق پمپ آبرسانی ، تابلو برق دیزل ژنراتور ، تابلو برق بوستر پمپ تخصص ماست 

تابلو برق های اصولی و استاندارد، در ۹ مرحله طراحی می شوند. مرحله اول با عنوان تجزیه و تحلیل بار ها شناخته می شود. در این مرحله توان قابل تحمل و مورد نیاز تابلو برق تعیین شده و مراکز تقسیم کننده بار شناسایی خواهند شد. در این مرحله باید مسیر عبور هادی ها مشخص گردد و طول هر مسیر به طور دقیق اندازه گیری شود.

ضریب دیماند و همزمانی، در مرحله اول محاسبه می شوند و با توجه به آن ها، توان مصرفی کل سیستم را تعیین می کنند. در مرحله دوم، ظرفیت ترانسفورماتور ها و ژنراتور ها را با توجه به احتمال افزایش بار، محاسبه خواهند کرد. مرحله سوم، به هادی ها و تعیین سایز آن ها مربوط می شود.

در این مرحله مقطع هادی و بار آن را متناسب با میزان جریان استاندارد تعیین می کنند. از سوی دیگر، نوع هادی ها و جزئیات مربوطه نظیر تعداد رشته ها، اندازه کابل و عایق و ... در این مرحله تخمین زده می شوند. طراحان در مرحله چهارم، بار های دور ترین قسمت تابلو برق را از نظر میزان ولتاژ بررسی می کنند.

مرحله پنجم، به محاسبه اتصالات کوتاه ماکزیمم و مینیمم اختصاص دارد و تمامی حفاظت ها در مرحله ششم، انتخاب و تنظیم می شوند. انجام آزمایشات مربوط به عملکرد صحیح حفاظت ها و هماهنگی میان آن ها، به مراحل هفتم و هشتم اختصاص دارد. در مرحله نهایی، تجهیزات جانبی نظیر انواع تابلو های فرعی، برق اضطراری و ... بر روی تابلو نصب می شوند.