پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهند. اما در حالت کلی میزان مصرف، معمولا بستگی به پارامترهایی همانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف را می توان بدست آورد.

میزان مصرف دیزل ژنراتور ها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است. مثال اگر شما از یک دیزل ژنراتور 100 کاوا استفاده می کنید، که به طور متوسط 80 کاوا بار مصرفی روی آن است، متوسط مصرف سوخت در هر ساعت ١٠ لیتر خواهد بود.

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها وابسته به نوع دیزل، و همچنین شرایط محیطی کارکرد آن می باشد.

معمولا ضریب ثابتی مابین 200 الی 240 گرم به ازای هر کیلووات ساعت می باشد. (gr/kwhـ 210)

همچنین برای تبدیل گرم به لیتراژ چگالی سوخت دیزل مورد نیاز می باشد، که این چگالی ( دانسیته ) نیز مابین 860 – 820 در نظر گرفته شود (چگالی = 850 )

 

ما علاوه واردات دیزل ژنراتور و فروش دیزل ژنراتور و نمایندگی دیزل ژنراتور  و فروش قطعات دیزل ژنراتور ، ، بازار دیزل ژنراتور سعدی و بازار دیزل ژنراتور  چراغ برق  و بازار دیزل ژنراتور خیابان قزوین سه بازار دیزل ژنراتور در تهران هستند که ما در آنها فعال هستیم 

تعمیر دیزل ژنراتور و سرویس دیزل ژنراتور  بصورت دوره در کاهش مصرف سوخت موثر است .یکی از حرفه ای ترین تیم تعمیرکار دیزل ژنراتور را داریم

نحوه محاسبه میزان مصرف سوخت

به عنوان مثال چنانچه بخواهیم میزان مصرف سوخت دستگاه دیزل ژنراتوری را طی یک ساعت گدشته 80 kwh برق تولید نموده است محاسبه نماییم به ترتیب مراحل ذیل را انجام میدهیم:

ضرب کردن عدد ثابت gr/kwhـ 210 در kwh 80 برابر است با 16800 گرم ( گازوئیل مصرفی جهت تولید 80 کیلو وات برق در یک ساعت )

تقسیم کردن عدد 16800 گرم بر چگالی سوخت گازوئیل ( 850 ) که برابر است با 19/76 لیتر گازوئیل مصرفی طی 1 ساعت گذشته