نحوه عملکرد پمپ شناور بر اساس فناوری پمپ گریز از مرکز (سانتریفیوژ) می‌باشد که بدین معنی است که انرژی اصلی مکانیکی این پمپ‌ها از چرخش یک یا چند پروانه که در داخل موتور کار گذاشته‌شده، تأمین می‌شود. پمپ‌های شناور برقی، درواقع پمپ‌های چندلایه‌ای گریز از مرکز هستند که در موقعیت عمودی کار گذاشته می‌شوند.

سرعت مایعات ورودی، در ابتدا توسط حرکت پروانه تسریع می‌شوند و سپس انرژی پویایی خود را در پخش‌کننده از دست می‌دهند و در اینجاست که تبدیل انرژی جنبشی به فشار انجام صورت می‌گیرد. این سیستم اصلی عملکرد پمپ‌های محوری و ترکیبی است؛ اما در پمپ‌های HSP، موتور الکتریکی نیست و به‌جای آن‌یک موتور هیدرولیکی قرار دارد که ممکن است یا سیکل بسته باشد (سیال خروجی نهایی جدا از سیال در حال چرخش می‌باشد) یا سیکل باز باشد (سیال خروجی با سیال در حال چرخش مخلوط می‌شود).

برای تعمیر پمپ ، سرویس پمپ ، قیمت پمپ  ، خرید پمپ با ما تماس بگیرید

شفت (محور) پمپ توسط یک اتصال مکانیکی در پایین پمپ به جداکننده گاز یا محافظ متصل می‌شود. مایعات از طریق حفره ورودی، به پمپ شناور وارد می‌شوند و در طی مراحل عملکرد پمپ، به بالای آن منتقل می‌شوند. قطعات دیگر شامل یاتاقان‌های دایره‌ای (بوشینگ) توزیع‌شده در طول شفت است که در شعاع پمپ پشتیبانی قرار دارد. یاتاقان رانش اختیاری نیز بخشی از نیروهای محوری ناشی از پمپ را می‌گیرد اما بیشتر این نیروها توسط یاتاقان رانش محافظ جذب می‌شوند.

همچنین پمپ شناور پیچی نیز وجود دارد که نوع دیگری از پمپ‌های شناور است. در این نوع پمپ یک پیچ فولادی وجود دارد که به‌عنوان ‌یک عنصر مفید در آن‌ها عمل می‌کند. این پیچ به پمپ اجازه می‌دهد تا در آب با محتوای شن زیاد و سایر ناخالصی‌های مکانیکی کار کند.

برای تعمیر پمپ شناور ، سرویس پمپ شناور ، قیمت پمپ شناور  ، خرید پمپ شناور با ما تماس بگیرید