روشن نشدن دیزل ژنراتورها بدلایل متعددی از جمله خرابی باتری،پائین بودن سطح سوخت، خرابی فیوزها،دود گرفتگی و خفگی موتور،پائین بودن سطح آب رادیاتور و...رخ میدهد
مجموعه دیزل ژنراتور چه برای تامین برق اصلی و چه برای تامین اضطراری، باید به طور منظم نگهداری شود تا کیفیت و طول عمر تضمین شود. هر ژنراتور آماده به کار باید هر 400 ساعت یا هر 6 ماه یکبار از یک برنامه خدمات نگهداری پیشگیرانه استفاده کند (معمولاً یک بار در سال انجام می شود) - بسته به اینکه ژنراتور چگونه به طور منظم استفاده می شود. یک سرویس کامل و جامع دیزل ژنراتور شامل بررسی موارد زیر است:
سیستم روغن و روانکاری
سیستم سوخت
سیستم خنک کننده
سیستم ورودی هوا
تابلو کنترل و تجهیزات مربوطه
سیستم اگزوز
سیستم برق موتور دینام
و تعمیرات کلی موتور
و تعویض روغن و فیلتر.
مزایای تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور به موقع دیزل ژنراتور عبارت است از:
- طول عمر دستگاه را افزایش می دهد
- به حفظ کارایی دستگاه کمک می کند
- برق اضطراری را برای چندین سال فراهم می کند
- از انباشته شدن گازوئیل خیس جلوگیری می کند
- علائم سایش و استهلاک دستگاه را نشان میدهد
قیمت تعمیرات دیزل ژنراتور
مجموعه تاسیسات 365 با در اختیار داشتن تیمهای با تجربه تعمیرات برق و مکانیک آماده انجام کلیه تعمیرات دیزل ژنراتور در کلیه تهران و کلیه شهرستاها ازکرج رشت عسلویه سبزوار نیشابور چابهار ایرانشهر آستارا سنندج خرم آباد گرگان قزوین همدان بروجرد بوشهر بهبهان بندرعباس زاهدان کرمان بیرجند ساری اصفهان شهرکرد یاسوج شیراز مشهد اردبیل تبریز ایلام کرمانشاه سمنان بندرلنگه جم یزد بافق خوزستان شهرهای اهواز، آبادان، ماهشهر ، ش ش، دزفول، بهبهان، امیدیه، گچساران مسجد سلیمان و...میباشد . شما میتوانید با سرویس به موقع دیزل ژنراتور از تعمیرات و هزینه های غیر ضروری پیشگیری کنید. برای آگاهی از قیمت تعمیرات دیزل ژنراتور برقی و مکانیکی انواع دیزل ژنراتور دکمه تلفن سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید و تماس بگیرید.
در صورتی که دیزل ژنراتور شما روشن نمیشود و به هر دلیل درست کار نمیکند و نیاز به عیب یاب دیزل ژنراتور دارید ما تعمیرکار دیزل ژنراتور در تهران هستیم بصورت کاملا حرفه ایی برای هرگونه تعمیرات دیزل ژنراتور با ما تماس بگیرید کافیست رو دیکمه سمت راست گوشه پایین کلیک کنید و روی یمک از شمازه تلفن ها ضربه بزنید
روشن نشدن دیزل ژنراتورها به دلایل متعددی از جمله خرابی باتری، پائین بودن سطح سوخت، خرابی فیوزها،دود گرفتگی و خفگی موتور، پائین بودن سطح آب رادیاتور و...رخ میدهد که ذیلا به بررسی و ارائه راه حل آن می پردازیم:
خرابی باتری دیزل ژنراتور
یکی از رایجترین دلایلی که ژنراتور روشن نمیشود، خرابی باتری است. خرابی باتری همچنین می تواند به دلیل باز بودن کلید شارژر و غیرقابل کار بودن رخ دهد، معمولاً به دلیل نقص در خود واحد شارژر باتری یا قطع شدن منبع AC توسط یک قطع کننده مدار قطع شده است. ابتدا از سالم بودن باتری مطمئن شوید .البته در بعضی اوقات این مشکل به دلیل سولفاته شدن سرباتری و یا مشکل در اتصال سر باتری به بدنه مثل شل بودن سر باتری بوجود می آید. تهیه یک باطری مناسب و جایگزین کردن آن ی مشکل دار با باتریکی از مواردی است که باعث حل مشکل به وجود آمده میشود، در هر صورت پیشنهاد ما آن است که توصیههای شرکت سازنده را در نصب و نگهداری از باتری ژنراتور عمل کنید.
نبود سوخت کافی
گاهی اوقات ممکن است سطح سنج ها به درستی کار نکنند. گیج ممکن است در موقعیت خود گیر کند و نشان دهد که هنوز مقدار زیادی سوخت وجود دارد در حالی که در واقع تقریباً خالی است. در برخی مواقع ممکن است به دلیل ارتعاشات مولد برق این سنسورها از جای خود خارج شوند و سطح سوخت را به درستی نشان ندهند. نبود سوخت کافی، به ژنراتور اجازه روشن شدن را نخواهد داد. میزان سوخت موجود را چشمی بررسی کنید و از کافی بودن میزان سوخت اطمینان حاصل کنید.
وجود هوا در سوخت دیزل ژنراتور
اگر دیزل ژنراتور برق برای مدت زیادی مورد استفاده قرار نگیرندممکن است که هوا وارد سوخت شده و باعث نقص در استارت دیزل ژنراتورشود. برای جلوگیری از این مشکل باید هر هفته مولد تحت تست قرار گرفته و روشن شود. چنین اقدامی سبب میشود تا از عملکرد مولد در زمان مورد نیاز اطمینان حاصل کنیم.
نشتی سوخت دیزل ژنراتور
نشتی سوخت در سیستم سوخت از جمله دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور است که به دلیل سرویس و نگهداری مناسب و یا نامناسب بودن محل قرار گرفتن مخزن سوخت ایجاد میَشود. نگهدارینا مناسب منجربه ترک خوردن لولهها و شیلنگهای سوخت میشود. نشتی سوخت همچنین میتواند باعث هوا گرفتگی مسیر سوخت دیزل ژنراتور شده که خود ز جمله دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور است. نیک ژنراتور ممکن است از نشت روغن، سوخت یا مایع خنک کننده رنج ببرد. گاهی اوقات، چیزی که ممکن است شبیه نشت روغن به نظر برسد، در واقع نتیجه «لختی موتور» یا انباشتگی مرطوب است. این تجمع سوخت نسوخته، آب متراکم شده، ذرات کربن و اسیدها در سیستم اگزوز است. هنگامی که در شیلنگ های بخاری بلوک وجود دارد، نشت های قانونی ممکن است رخ دهد. این می تواند منجر به دمای شدید شود که می تواند شیلنگ ها را به خطر بیندازد. پر شدن بیش از حد مخزن پایه یکی دیگر از علل شایع نشتی است.
خفه کردن و دود گرفتگی موتور
ژنراتورهای جدیدتر این مشکل را بسیار تجربه می کنند. با توجه به الزامات آلایندگی سختگیرانهتر، سیستمهای سوخت اکنون تحملهای نزدیکتری دارند و نسبت به هوا حساستر هستند. این می تواند بر توانایی یک ژنراتور برای راه اندازی تأثیر بگذارد. هنگامی که ژنراتورهای قدیمی روشن نمی شوند، اغلب به این دلیل است که نشتی در خط وجود دارد یا به این دلیل است که شیرهای بازرسی سوخت را به درستی نگه نمی دارند.دیزل ژنراتورها بر اساس کارکرد برای استفاده در شرایط ۷۰ تا ۸۰ درصد بازده خروجی اسمی طراحی و ساخته میشوند. این بازه عملکردی نقطه بهینه استفاده از دیزل ژنراتور برق است. زمانی که از ژنراتورها به مدت طولانی در خارج از این بازه بهره گرفته میشود، سوخت اضافی به شکل دوده به هدر رفته و باعث خفگی موتور خواهد شد. شرکتهای سازنده دیزل ژنراتور برق، به منظور جلوگیری از این مشکل، توصیه میکنند که در هر بار تست و روشن شدن دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور تحت بار اسمی مورد ارزیابی شوند تا دودههای احتمالی نیز از مسیر خارج گردند.
- عملکرد 'گرمکن دیزل- گرم کردن مایع خنک کننده ای که در اطراف بلوک موتور جریان دارد می تواند از غلیظ شدن روغن در دماهای سرد جلوگیری کند. برخلاف تصورات غلط،گرمکن ها حتی در آب و هوای گرم ضروری هستند.
خراب بودن کلید بریکر یا فیوزها
زمانی که دیزل ژنراتور به علت در مدار نبودن کلید بریکر و یا سوختن فیوزها روشن نمیشود، اول باید دلیل بروز این مشکل را بررسی کرد و باید اقدامات لازم را برای حل آن انجام داد. بررسی و در صورت نیاز تعویض فیوزها و قرار دادن کلید بریکر روی حالت اتوماتیک بدون ارزریابی علت، باعث میشود که دیزل ژنراتور در مقابل خطراتی از قبیل Over Load یا اتصال کوتاه بدون محافظ شود و آسیبهای زیادی وارد شود.
کم شدن و پایین بودن سطح آب رادیاتور
سطوح پایین مایع خنککننده - یک ژنراتور ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد یا زمانی که سطح مایع خنککننده پایین است خاموش شود. اکثر ژنراتورها برای تشخیص سطوح پایین خنک کننده مجهز نیستند. در عوض، معمولاً زمانی که دمای مایع خنک کننده در حال افزایش است، زنگ هشدار به صدا در می آید. وقتی صدای زنگ را می شنوید، اگر سطح آن پایین است، مایع خنک کننده بیشتری اضافه کنید. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ داد، ممکن است لازم باشد نشتی را بررسی کنید.از جمله دلایل پایین بودن سطح آب رادیاتور، نشتی از مسیر خنک کاری موتور میباشد. در بازدیدهای چشمی روزانه و هفتگی، باید مسیر خنک کاری موتور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. رنگ و کیفیت روغن را بررسی کنید و به نشانههای وجود آب رادیاتور در روغن توجه کنید.
کنترل ها به صورت خودکار نیستند
ژنراتورها دارای تابلوهای کنترل و هشدار هستند که به اپراتورها اجازه می دهد تنظیمات خود را مدیریت کنند. تابلوهای کنترل اطلاعات مهم موتور و دینام را نمایش می دهند. بیشتر تماسهای سرویس برای مشکلات پنل کنترل ناشی از ناتوانی اپراتورها در روشن کردن کنترلهای خودکار است.