این دینام سه فاز از نمونه‌های موتور القایی است که  به‌عنوان موتور ناهم‌زمان نیز شناخته می‌شود و با استفاده از اصول القای الکترومغناطیسی کار می‌کند.

درحالی‌که موتورهای القایی تک فاز نیز در دسترس است ، این نوع موتورهای القایی کمتر در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به دلیل استفاده آن‌ها در سیستم‌های خانگی مانند جاروبرقی، کمپرسور یخچال و تهویه مطبوع بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

از قویترین انواع الکتروموتور، الکتروموتور سه فاز است. تنوع بالای انواع الکتروموتور سه فاز این اجازه را به ما می‌دهد که در هر صنعتی، با در نظر گرفتن شرایط، طیف گسترده‌ای از موتورها را برای انتخاب در دسترس داشته باشیم.  در این مقاله، ما در مورد اینکه مشخصات انواع الکتروموتور سه فاز چیست بحث خواهیم کرد و همچنین موارد استفاده از الکتروموتور سه فاز را شرح می دهیم

موتورهای سه فاز نوعی موتور AC است که نمونه خاصی از موتور چند فاز است. این موتورها می‌توانند یا موتور القایی باشند ( که همچنین موتور ناهم‌زمان نامیده می‌شوند) و یا موتور سنکرون. این موتورها از سه بخش اصلی تشکیل‌شده‌اند: استاتور، روتور و محفظه. در نظر داشته باشید که مشخصات انواع الکتروموتور سه فاز در این زمینه متفاوت نیست.

استاتور متشکل از یک سری ورقه‌های فولادی آلیاژی است که در اطراف آن‌ها سیم‌پیچی انجام می‌شود و سیم‌پیچ‌های القایی، برای هر مرحله از منبع برق الکتریکی ولتاژ می‌گیرند. سیم‌پیچ‌های استاتور باید از منبع تغذیه سه فاز انرژی بگیرند.

روتور شامل سیم‌پیچ‌های القایی و میله‌های فلزی متصل شده برای تشکیل مدار است. روتور، شافت موتور را احاطه کرده و بخشی از موتور است که برای تولید انرژی مکانیکی خروجی موتور می‌چرخد.

محفظه موتور روتور را با شافت موتور خود روی مجموعه‌ای از یاتاقان‌ها نگه می‌دارد تا اصطکاک شافت چرخان را کاهش دهد. این محفظه دارای درپوش‌های انتهایی است که پایه‌های الکتروموتور ۳ فاز را نگه می‌دارد و یک فن را به شافت موتور متصل می‌کند که هنگام چرخش شافت موتور می‌چرخد. فن چرخان از خارج محفظه هوای محیط را می‌کشد و هوا را از طریق استاتور و روتور مجبور می‌کند تا اجزای موتور را خنک کرده و گرمای حاصل از مقاومت سیم‌پیچ را در سیم‌پیچ‌های مختلف پخش کند. این محفظه همچنین به‌طور ,معمول قدرت پره‌های مکانیکی را در قسمت خارجی می‌دهد که برای هدایت بیشتر گرما به هوای خارج عمل می‌کنند. درپوش انتهایی همچنین مکانی را برای قرار دادن اتصالات الکتریکی سه فاز به موتور فراهم می‌کند که برای نصب گزینه‌های (آپشن‌های) اضافه‌تر استفاده می‌شود.