قیمت پمپ آب جتی ایتالیا

در این مقاله به بررسی پمپ آب جتی خواهیم پرداخت . اگر به دنبال خرید و یا بررسی انواع پمپ آب جتی هستید ، وارد صفحه درستی شده اید . تمامی نکاتی که قبل از خرید پمپ آب جتی ، نیاز به دانستن آن دارید در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت .


این مدل از پمپ های آب یکی از پرمصرف ترین انواع پمپ آب می باشد. پمپ آب جتی متعلق به گروه پمپ های آب سانتریفیوژی است. پمپ جتی بدون نیاز به لوله کشی می تواند آب را از اعماق به ارتفاع مناسب پمپ کند. این پمپ به گونه ای طراحی شده است که در خط مکش خود هوا را از بین برده و خلاء ایجاد می کند. پس از دفع هوا آب و یا مایع مورد نظر را مانند یک سانتریفیوژ منتقل می کند. از پمپ آب جتی در انتقال مایعات، انتقال سوخت های سبک، سیستم های تهویه، سیستم احتراق، تامین آب استخر، سیرکولاسیون دیگ بخار، مصارف خانگی و صنعتی و آبیاری و مصارف کشاورزی استفاده می شود.

منظور از جت در پمپ های آب جتی این است که در داخل این پمپ ها یک جفت نازل و ونتوری وجود دارد. نازل، آب را از طریق ونتوری که باعث اختلاف فشار می شود، عبور می دهد و در واقع همین اختلاف فشار ایجاد شده کمک می کند تا بتواند آب را پمپ کند.

پمپ آب چتی به چه صورتی کار میکند ؟

پمپ آب جتی از قابلیت گردش جریان بالایی بهره مند است. در هنگام گردش هوا وارد پمپ می شود. هوای ورودی با مایع موجود در قسمت پروانه پمپ مخلوط می گردد. حال باید سیال تولید شده در مخزن آب تخلیه گردد. این کار توسط نیروی گریز از مرکز صورت می پذیرد. در این اثنا سطح آب کاهش پیدا می کند و هوا درحال افزایش است. حال سیال بدون هوا از سیال مخلوط با هوا سنگین تر است. سیال تهی از هوا به محفظه ی پروانه دار بازگردانده می شود تا برای ترکیب با هوای بیشتر آماده شود. پمپ به تدریج تمام هوای موجود را تخلیه کرده و در لوله مکش خلاء ایجاد می کند. روند پمپاژ سیال با غلبه کردن به فشار اتمسفری بر آبِ درون لوله مکش، آغاز می شود.

برخی از تفاوت های پمپ آب جتی و بشقابی

پمپ جتی بهتر است یا بشقابی؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان دارند. فرق پمپ آب جتی با بشقابی در این است که پمپ آب جتی فشار بالاتر و آبدهی کمتری نسبت به پمپ بشقابی دارد. به طور مثال، پمپ آب جتی را جهت پمپاژ آب یک ساختمان با 4 طبقه مسکونی پیشنهاد می دهیم و از آنجایی که پمپ آب بشقابی ارتفاع پمپاژ یا آبرسانی کمتری نسبت به پمپ آب جتی دارد، نهایتا برای یک ساختمان 3 طبقه مسکونی پیشنهاد می گردد.

صدای پمپ جتی

صدای پمپ آب به طور کلی از اهمیت بالایی برای خریداران برخوردار است . پمپ آب بشقابی با قدرت یکسان نسبت به نوع جتی دارای صدای کمتری می باشد و به عبارتی دیگر صدای پمپ جتی از پمپ بشقابی، در زمانی که دو پمپ با قدرت مشابه را مقایسه نماییم، بیشتر است

همیشه چاه های آب، کم عمق نیستند. در مورد چاه های عمیق نیز شما می توانید از پمپ آب جتی استفاده کنید. پمپ آب جتی در چاه های عمیق برای کشیدن آب، هم از مکش جت و هم از فشار وارد شونده از پروانه استفاده می کند. برای جلوگیری از پمپاژ بیش از حد چاه، نصب و اتصالات پمپ آب جتی شامل یک لوله ی 35 فوتی می شود که انتهای جت (محل مصرف در خانه) را به چاه متصل می کند. پمپ آب جتی در چاه عمیق به همان روش در چاه کم عمق عمل می کند.

پمپ آب جتی ایتالیا
پمپ آب جتی ایتالیا

 

تفاوت پمپ آب جتی و بشقابی در این است که پمپ آب جتی نسبت به پمپ بشقابی فشار بالاتر و دبی آب کمتری دارد. به عنوان مثال پمپ آب جتی را برای پمپاژ آب در یک ساختمان مسکونی 4 طبقه توصیه می کنیم.

پمپ آب جتی چیست ؟

پمپ آب جتی یکی از انواع بسیار پرمصرف پمپ‌های سانتریفیوژی است. این محصولات از ساختار بسیار ایده‌آلی برخوردارند و از جمله پمپ‌های آب‌رسانی بسیار محبوب و پر طرفدار شناخته می‌شوند. به‌ طور کلی پمپ‌  آب‌ جتی، به‌ منظور مکش آب از اعماق زیاد طراحی شده‌اند و نیازی هم به لوله‌کشی ندارند. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در زمینه فروش و خرید پمپ آب جتی بپردازیم و کاربرد این محصولات، مزایای آن‌ها و… را شرح دهیم.
یکی از مشکلات مهم امروزه، افت فشار آب به‌ ویژه در ساختمان‌های مسکونی چند طبقه است. این ساختمان‌ها برای حل این معضل از پمپ‌های آب‌رسانی استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌های افزایش فشار آب می‌توانند به جریان تخلیه یکنواخت و آرام انواع سیالات کمک کنند. از طرف دیگر این دستگاه‌ها کوچک و قابل حمل هستند و در فضاهای کوچک نیز قابل استفاده‌اند.

از این گونه منابع آبی، می‌توان در مصارف کشاورزی، صنعت و … استفاده کرد. سیستم‌های آبرسانی جتی، در تنوع بالا و راندمان بالا طراحی می‌شوند و هزینه‌های نگه داری و نصب آن‌ها بسیار پایین است.
کاربرد پمپ های جتی

پمپ جتی، دستگاهی است که برای انتقال مایعات، سوخت‌های سبک و سیرکولاسیون دیگ بخار، قابل کاربرد است. از طرف دیگر از این منابع آبرسانی، می‌توان برای سیستم‌های تهویه و احتراق نیز استفاده کرد.

این دستگا‌ه‌ها دارای مصارف خانگی نیز هستند و در صنعت، کشاورزی و آبیاری قابل استفاده‌اند. از طرف دیگر، هم‌چنین سیستم‌هایی مناسب برای تامین آب استخر به شمار می‌روند.
تعمیر پمپ جتی

به طور کلی دلائل خرابی و نیاز به تعمیر این منابع آبرسانی، عبارتند از: خشک کار کردن پمپ که موجب می‌شود به پروانه و سیل مکانیکی دستگاه که شامل چند فیبر و فنر هستند، آسیب وارد شود. از طرف دیگر، نوسان در ولتاژ و فرکانس برقی نیز می‌تواند این سیستم‌ها را دچار اختلال کند.

نفوذ آب به داخل موتور و یخ زدگی و یا ترکیدن کلگی پمپ نیز از عوامل موثر بر خرابی این سیستم‌های آبرسانی به شمار می‌رود. در بسیاری از مواقع نیز عدم نصب فیلتر در ورودی پمپ آب که موجب می‌شود ذرات جامد وارد پمپ شوند و پروانه آسیب ببیند، عامل اصلی خرابی و نیاز به تعمیر این منابع است.

شما عزیزان میتوانید برای خرید و اطلاع از قیمت پمپ آب جتی در مدل ها و برند های مختلف با ما تماس حاصل کنید.