کوپل کردن دیزل ژنراتوربه متصل کردن موتور دیزل به ژنراتور برق و نصب آن بر روی یک شاسی فلزی و اتصال آنها به یک تابلو کنترلی جهت کنترل این دو دستگاه گفته می‌شود.

کوپل کردن دیزل ژنراتوربه متصل کردن موتور دیزل به ژنراتور  برق و نصب آن بر روی یک شاسی فلزی و اتصال آنها به یک تابلو کنترلی جهت کنترل این دو دستگاه گفته می‌شود. در کوپله کردن دیزل ژنراتور رعایت موارد زیر الزامی است:

1. مطمئن شوید که هر دو دستگاه با چرخش یکسان، چپ یا راست کار می کنند. ممکن است لازم باشد کوپلینگ سرتاسر یا کنار هم باشد.

2.   اتصال چرخ دنده یا /زنجیر باید با کاهش سرعت بهینه موتور (2800 دور در دقیقه) برای اصلاح سرعت ژنراتور (1800 دور در دقیقه) مطابقت داشته باشد. در این خصوص لازم است توصیه هایی را از سازندگان موتور و ژنراتور دریافت کنید.

3. یک قاب/فنداسیون طراحی کنید تا همه اجزا را در تراز ایمن نگه دارد.

4. یک تابلوی کنترل طراحی کنید که شامل تمام کنترل های لازم برای کارکرد هر دو واحد باشد.

5. وسایل جانبی مانند سوخت، خنک کننده، روان کننده، تهویه، اتصالات الکتریکی، باتری ها و غیره را تهیه کنید.

کوپل فنی و دقیق اهمیت بسیار زیادی در عملکرد صحیح یک دیزل ژنراتور دارد به همین خاطر حتماً باید توسط افراد و  شرکت‌های صاحب صلاحیت که دارای تجهیزات و  ابزار حرفه‌ای برای این کار هستند صورت گیرد. انجام با دقت این عملیات از درجه اهیمت بالایی برخوردار می‌باشد تا جایی که در دنیا شرکت‌هایی هستند که فقط بصورت تخصصی به کار کوپل دیزل ژنراتور می‌پردازند. به این شرکت‌ها به اصطلاح فنی شرکت‌های پکیجر (Packager) دیزل ژنراتور گفته می ِ شود. 

در صورت نیاز به تعمیرکار دیزل ژنراتور در تهران و همچنین هرگونه تعمیرات دیزل ژنراتور با ما تماس بگیرید کافیست رو دکمه سمت راست گوشه پایین کلیک کنید و روی یمک از شمازه تلفن ها ضربه بزنید