اگر با مشکل افت فشار آب در منازل مسکونی، واحدهای تجاری، اداری و صنعتی و یا حتی در کارخانجات بزرگ مواجه شده باشید، حتما دو عبارت “پمپ آب” و “بوستر پمپ” به گوشتان خورده است و ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که “تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ چیست؟”. شاید هم تصورتان این بوده باشد که بوستر پمپ نام یک برند و یا نوعی پمپ است.

 اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم هم پمپ آب معمولی و هم بوستر پمپ به منظور افزایش فشار آب مورد استفاده قرار می گیرند. با این تفاوت که پمپ آب ظرفیت پمپاژ محدودتری دارد و برای واحدهای با تعداد طبقات و یا ارتفاع کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما بوستر پمپ که از یک و یا چند پمپ تشکیل شده است، ظرفیت بیشتری دارد و می تواند سطوح مختلف اختلاف فشار و در نتیجه طیف وسیعی از دبی را ایجاد کند. ما در اینرژی در این مقاله قصد دارد تا به معرفی تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ بپردازد. با ما همراه باشید.

در واقع پمپ اصلی و بوستر پمپ چندان متفاوت نیستند. تفاوت آن ها در این است که پمپ اصلی می تواند آب را به داخل بدنه خود مکیده و آن را منتقل کند. در حالی که بوستر پمپ تنها قادر است آبی که به بدنه وارد شده را انتقال دهد. این قطعه به منظور کار کردن در کنار یک پمپ اصلی طراحی شده است. بوستر اغلب در راستای افزایش فشار، برای تقویت آبگرمکن ها، ساختمان های بلند، سونا و دیگر کاربری های تحت فشار استفاده می شود.